Foutmelding: Klasse niet geregistreerd

Antwoord:

Op de computer waarop HandataLink is geïnstalleerd is geen Active Sync of Windows Mobile Device Center  (WMDC) geïnstalleerd. Het is ook niet mogelijk om met de scanner te communiceren door middel van een docking station.

Download Active Sync voor Window XP hier:
http://www.microsoft.com/nl-nl/download/details.aspx?id=15

Download WMDC voor Windows Vista of 7 32 bits hier:
http://www.microsoft.com/nl-nl/download/details.aspx?id=14

Download WMDC voor Windows Vista of 7 64 bits hier: 
http://www.microsoft.com/nl-nl/download/details.aspx?id=3182 


DAO Error

Antwoord:

Omschrijving

Tijdens het opstarten van HandataLink verschijn de melding: "DAO error, de Microsoft Jet-database-engine kan het bestand c:\program files\handata\HandataLink.mdb niet openen, het bestand is exclusief geopend"

Oorzaak

Het bestand HandataLink.mdb staat op alleen lezen.

Mogelijke oplossing

Haal het vinkje weg bij alleen lezen in de eigenschappen van het bestand.


Tijdens opstarten verschijnt error $2108

Antwoord:

Omschrijving

Tijdens het opstarten van HandataLink verschijnt de melding An error occurred while initializing the Borland

Database Engine (error $2108).

Oorzaak

De sleutel in het register naar de Dao directory ontbreekt of is niet goed ingevuld.

Mogelijke oplossing

Neem contact op met Handata om de sleutel te controleren


Kan database niet comprimeren

Antwoord:

Omschrijving

Tijdens het opstarten van HandataLink verschijnt de melding: "Kan de database niet comprimeren"

Oorzaak

Er staat een lockbestand (HandataLink.ldb) van de database, ook als HandataLink uit staat.

Mogelijke oplossing

  • Sluit HandataLink
  • Verwijder HandataLink.ldb. Dit bestand staat in de installatiedirectory van HandataLink, samen met onder andere HandataLink.exe en HandataLink.mdb.

Melding Customer is read only tijdens exporteren

Antwoord:

Omschrijving

Tijdens het het exporteren van orders naar Multivers for Windows verschijnt de melding "customer is read only".

Oorzaak

De klant is onbekend in Mulitvers, vaak veroorzaakt door een type fout in de nieuwe klantmodule/het aanmaken van de nieuwe klant in Multivers.

Mogelijke oplossing

De klant moet worden aangemaakt in Multivers. In het logbestand (HandataLink.log) staat voor welk klantnummer de order niet is gelukt.


ODBC oproep mislukt: Time-out

Antwoord:

Omschrijving

Bij het importeren van gegevens uit Exact verschijnt de volgende melding: "ODBC oproep mislukt: Time-out"

Oorzaak

Het maximum aantal gebruikers in Exact wordt overschreden.

Mogelijke oplossing

Log 1 van de gebruikers uit en kies opnieuw voor het importeren van gegevens uit Exact.


Sign in form

Enter